Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Didžiojoje Britanijoje nepavyksta atgaivinti tradicinės spaudos

Naujausias britų dienraštis „New Day“ sustabdė leidybą po devynių savaičių darbo. Laikraštis nepateisino leidybos grupės „Trinity Mirror“, kuriai taip pat priklauso dienraštis „Daily Mirror“, lūkesčių. Leidėjai tikėjosi parduoti apie 200 tūkst. „New Day“ laikraščių kasdien, bet tiražas dėl paklausos trūkumo galiausiai sumažėjo iki 30 tūkst. kopijų, praneša LRT RADIJAS apžvelgdamas Didžiosios Britanijos verslo naujienas.

Tiek skaitytojai, tiek konkurentai dėjo daug vilčių į naująjį leidinį, tačiau, anot kritikų, redakcija buvo pasmerkta prieš pradėdama darbą. Anot jų, nebuvo pakankamai investuota į laikraščio reklamą, be to, jų pasirinkta tikslinė auditorija naujienas persiskaito internete. Kita nesėkmės priežastimi buvo įvardinta leidinio kaina – 50 pensų. Ji sunkiai pateisinama, nes rinkoje galima įsigyti pigesnių laikraščių, o panašaus formato dienraštis metro dalijamas nemokamai.

Apibendrindama trumpą dienraščio gyvavimą, redaktorė Alison Phillips didžiavosi pasiekimais ir džiaugėsi jautriais skaitytojais, bet teigė, kad jų tiesiog buvo per mažai. Rinkos ekspertai ir kitų redakcijų darbuotojai tikėjosi, kad „New Day“ padės atgaivinti tradicinę spaudą, tačiau atrodo, kad seni leidybos modeliai nebeveikia.

Pinga maisto produktai

Didžiosios Britanijos prekybos centrai dėl didžiulės tarpusavio konkurencijos įsipainiojo į kainų karą, kuris vartotojams per metus sutaupo apie 500 eurų. Nors maisto kainos šalyje augo pastaruosius kelis dešimtmečius, ši tendencija pakito rinkoje įsitvirtinus mažmenininkams iš Vokietijos.

Nors mažų kainų prekybos centrai „Lidl“ ir „Aldi“ Didžiosios Britanijos rinkoje veikia daugiau nei 20 metų, vis daugiau žmonių renkasi jų produkciją po finansinės krizės. Vokiečiai šiuo metu valdo 11,5 proc. mažmeninės rinkos, bet ši dalis kasmet auga. O kiti prekybos centrai, reaguodami į mažėjantį klientų srautą, keičia strategiją ir mažina produktų kainas.

Rinkos analitikai teigia, kad vartotojai išgyvena aukso amžių, nes maisto prekių kainos krinta kiekvieną mėnesį nuo 2014 m. rugsėjo. Taip pat pastebima, kad prekybos centrai mažina kainas, užuot siūlę akcijas. Dėl to vartotojai pajuto realų kainų mažėjimą: brokoliai atpigo beveik 40 proc., svogūnai – beveik 20 proc., o bananai – 15 proc. Viską sudėjus, tyrimų duomenimis, apsipirkti šiais metais 5 proc. pigiau nei praėjusiais.

Referendumas dėl narystės ES sumažino vartotojų pasitikėjimą

Referendumas dėl Didžiosios Britanijos narystės Europos Sąjungoje sumažino vartotojų pasitikėjimą ir po dvejų metų pertraukos žmonės yra linkę taupyti, užuot leidę pinigus. Apklausų duomenimis, vartotojai baiminasi dėl ateities Britanijai išstojus iš Bendrijos ir dėl bendros finansinės padėties euro zonoje.

Respondentai susirūpinę asmeniniais finansais ir planuoja atidėti brangių pirkinių įsigijimą iki metų pabaigos. Vartotojų nuogąstavimus pajuto ir prekybininkai – anot Britanijos mažmenininkų konsorciumo, pardavimai sumažėjo 1 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.

Ekspertai teigia, kad žmonės ėmė vadovautis „patirčių ekonomika“, kai didesnė pajamų dalis skiriama pramogoms bei atostogoms, o drabužiams bei daiktams išleidžiama mažiau pinigų. Prie vartotojų rūpesčių prisideda ir kiti veiksniai, tarp kurių – lėtėjantis ekonomikos ir atlyginimų augimas.

Darbo rinkoje britės smarkiai diskriminuojamos

Atlikus tyrimą 18 šalių, paaiškėjo, kad Didžiojoje Britanijoje moterų ir vyrų padėtis darbo rinkoje gerokai skiriasi ir yra prastesnė nei kitose Europos šalyse. Moterys uždirba mažiau, joms sunkiau gauti aukštesnes pareigas ir apskritai moterų darbo rinkoje mažiau nei vyrų.

Anglijoje vidutinis vyrų atlyginimas 7 proc. didesnis, tačiau, jei moteris susilaukia vaiko, jos atlyginimas dažniausiai bus 21 proc. mažesnis nei tas pačias pareigas užimančio vyro. Ekonomistai teigia, kad tokios sąlygos atgraso moteris nuo darbo rinkos ir prisideda prie gimstamumo mažėjimo.

Kita vertus, tyrimas parodė, kad moterys, turinčios aukštąjį išsilavinimą, šalyje turi panašias galimybes susirasti darbą ir tapti aukšto rango vadybininkėmis. Šiame tyrime Didžiąją Britaniją aplenkė Skandinavijos šalys, JAV, Prancūzija ir net Estija. Lietuva tyrime nedalyvavo.

Rekomenduojami video