Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Šveicarijoje atidaromas ilgiausias geležinkelio tunelis pasaulyje

Trečiadienį Šveicarijos, Vokietijos ir Italijos vyriausybių vadovai dalyvaus naujojo Gotardo tunelio atidarymo ceremonijoje. Šis ilgiausias pasaulyje po Alpėmis Iškastas geležinkelio tunelis turėtų gerokai pagyvinti ir krovinių, ir žmonių judėjimą per kalnuotąją Šveicariją. Be to, tunelis leis apriboti sunkvežimių eismą ir taip sumažinti oro ir gamtos taršą.

Naujojo tunelio po Gotardo perėja statyba prasidėjo prieš 17 metų. Šveicarijos vyriausybė nagrinėjo tokius planus nuo septintojo dešimtmečio, bet įprastais kalnakasybos metodais pastatyti tokį maždaug šešiasdešimties kilometrų ilgio tunelį buvo beveik neįmanomas ir per brangus projektas. Tada tunelius statydavo gręždami uolas ir jas sprogdindami. Tai – ilgas ir sunkus darbas.

Tačiau po  kelių dešimtmečių buvo sukurtos pirmosios veiksmingos tunelių gręžimo mašinos. Tada Gotardo tunelio planai pradėjo judėti biurokratiniais koridoriais Šveicarijoje bei kaimyninėse, šiuo transporto koridoriumi labai suinteresuotose šalyse – Italijoje ir Vokietijoje.

Galiausiai tunelio projektas buvo patvirtintas ir jis pradėtas kasti. Po kelerių metų dėl išaugusių kainų projektas įstrigo ir tik Šveicarijos gyventojai per referendumą  nusprendė baigti statybą, nors jos finansavimui prireikė įvesti papildomą kelių mokestį.

Galiausiai 2010-aisiais iš abiejų kalno pusių gręžiančios milžiniškos mašinos susitiko ir tunelis įgavo dabartinę formą. Beje, šios gręžimo mašinos, su uolienos šalinimo ir betoninės dangos klojimo sistemomis yra beveik pusės kilometro ilgio.

Pragręžus 57 kilometrus kalno, tunelyje buvo nutiesti geležinkelio bėgiai ir įrengtos visos aptarnavimo ir saugumo sistemos. Iš tikrųjų prireikė išgręžti beveik pusantro šimto kilometrų akmens, nes tai – du lygiagretūs tuneliai, kuriais traukiniai važiuos tik į vieną pusę.

Siekdami iš esmės pagerinti susisiekimą tarp Ciuricho ir Milano Šiaurės Italijoje šveicarai pastatė tokį tunelį, kuriuo keleiviniai ir krovininiai traukiniai gali lėkti daugiau kaip 250-ies kilometrų per valandą greičiu. Taigi 11 milijardų eurų kainavęs naujasis Gotardo tunelis sutrumpins kelionę iš Milano į Ciurichą viena valanda.

Nuo gruodžio, kai pradės veikti visos tunelio sistemos, tokia kelionė truks kiek daugiau nei pustrečios valandos.

Rekomenduojami video