Nors Lietuvoje gana dažni atvejai, kai katalizatoriai ir kietųjų dalelių filtrai išpjaunami tiesiog iš kiemuose stovinčių automobilių, pasirodo, tai nebūtinai turi tapti kliūtimi atliekant techninę apžiūrą. Mat iki šiol nėra jokios metodikos ar diagnostinės įrangos, kuri leistų fiksuoti katalizatoriaus ar kietųjų dalelių filtro pašalinimo atvejus, o dujų išmetimo sistemą kontrolierius vertina tik vizualiai.
Net prisijungus prie automobilio kompiuterio per OBD jungtį neįmanoma nustatyti, ar katalizatorius išpjautas, jei šį nusikaltimą atlikę asmenys kokybiškai užmaskavo „operacijos“ pėdsakus ar sumontavo atitinkamus klaidinančius signalus generuojančią įrangą.
Neretai kietųjų dalelių filtrus (DPF), kurie naudojami išmetamųjų dujų kiekiui ir toksiškų medžiagų patekimui į aplinką mažinti, išpjauna patys savininkai. Mat jeigu šis filtras užsikemša, jo keitimas kainuoja labai brangiai. Be to, šie filtrai trumpina ir turbinos tarnavimo laiką.
Tuo tarpu vizualią automobilio išmetimo sistemos apžiūrą atlikęs techninės apžiūros kontrolierius pastabų dėl katalizatoriaus neturės dviem atvejais: jei mašina buvo pagaminta be jo arba pirmą kartą įregistruota iki 2004 metų sausio 1 dienos, ir jei Lietuvoje automobiliui pirmą kartą privalomoji techninė apžiūra buvo atlikta iki 2013-ųjų kovo 1 dienos.
Kitais atvejais automobiliai su išpjautais katalizatoriais arba su katalizatoriais, turinčiais bakelio pjovimo, jį gaubiančio elemento virinimo žymių ar panašių konstrukcijos pakeitimų, laikomi turinčiais didelių trūkumų.
Tuo tarpu „Transekstos“ duomenys rodo, kad 2020 metais privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros metu buvo identifikuotas tik 0,1 proc. automobilių, kuriems minėtos išmetamųjų dujų neutralizavimo įrangos dalys buvo pašalintos ar sugadintos.
Su netvarkinga ir nesandaria dujų išmetimo sistema į patikrą buvo atvykę 6,41 proc. visų tikrintų lengvųjų ir lengvųjų krovininių automobilių. Per didelis dūmingumas buvo nustatytas 6,26 proc. dyzelinius variklius turintiems automobiliams, o dėl per didelio išmetamųjų dujų kiekio teigiamos techninės apžiūros išvados negavo 3,37 proc. benzininių automobilių. Šie rodikliai buvo šiek tiek prastesni, nei fiksuoti 2019 metais, kai tokių automobilių buvo atitinkamai 6,04 proc., 6,11 proc. ir 3,28 procento.
Nors Lietuvos policija pripažįsta, kad katalizatorių vagysčių būna, tačiau duomenų, kiek jų išpjaunama iš automobilių, nerenka.